Van Kathmandu naar Pokhara

27 september 2016 - Nepalganj, Nepal

Wat een reis vandaag! Om half 6 opgestaan, om 7 uur zou de bus vertrekken. Dat werd iets later en na 5 minuten rijden nog later, omdat de chauffeur aangehouden werd en met een agent mee moest. Na een klein half uur kwam hij weer terug en gingen we echt op reis. Nou, eer we Kathmandu uit waren, waren we al 2 uur verder. Wat een drukte op de weg. Bij de stadsgrens stond een gigantische file die de vallei in moest. Bussen schoolkinderen er tussen, dus die kwamen echt niet meer op tijd op school. Een half uur konden we redelijk door rijden en toen flapperdeflapperdeflapperde : kapotte band. Gelukkig was er een paar honderd meter verderop een bandenreparatieplaats. Toevallig. Daar naar toe gereden. En een paar mannetjes aan de gang. De plaats werd gerund door een heel handige jongen die eigenlijk maar één arm kon gebruiken. Maar hij wist precies hoe hij de spijker uit de band kon krijgen. Na een dik uur en voor ons een kop Nepalthee in een stalletje vlakbij, konden we weer verder. Uiteindelijk kwamen we rond half 6 in Pokhara aan.

1. Eveline:
    27 september 2016
    Wat een lange dag maar gelijk een avontuur. Ben benieuwd naar wat je van Pokhars vind! Dikke kus
  2. Nina:
    27 september 2016
    Klinkt als een hele belevenis en flink omschakelen, wanneer we in Nederland gewend zijn dat het allemaal zo soepel gaat. Maar het was vast een veel mooiere busreis dan in Nederland, hihi.
  3. Ton:
    27 september 2016
    Balen, maar een avontuur zonder belevenissen is maar saai :-) ... Zo willen we er meer horen, ha ha. lekker he zo'n kippenbus ! Veel plezier hoor.
  4. Cocky:
    28 september 2016
    Je eerste avontuur heb je gehad en nu op naar het volgende. :) Welkom in de andere wereld. Kusje